SP statenfractie organiseert meldweek Jeugdzorg

5 januari 2006

SP statenfractie organiseert meldweek Jeugdzorg

Hebt u ervaring met, of ideeën over jeugdzorg?
Van 16 tot 20 januari organiseert de SP statenfractie van Noord-Brabant een meldweek ‘Zorg om Jeugdzorg’. In deze periode kunnen mensen hun ervaringen met jeugdzorg telefonisch melden via het gratis nummer: 0800-0200508 of via de speciale website.

De zorg om jeugdzorg houdt veel mensen bezig. Bureaucratie, wachtlijsten, kinderen die door het lint gaan, ouders die door het lint gaan, met alle gevolgen van dien. Daar staan de kranten dan weer vol van en de beschuldigende vingers wijzen alle kanten op.

In de jeugdzorg en de kinderbescherming werken veel goede mensen, die vaak in moeilijke omstandigheden hun uiterste best doen om kinderen te behoeden voor de ondergang. Laat daar geen misverstand over bestaan. Maar de praktijk bewijst dat er steeds weer dingen mis gaan, waar kinderen en jongeren de rekening voor betalen. Hoe komt dat? Waarom gaan veel andere zaken wèl goed? Wat kunnen hulpverlening en politiek leren van de mislukkingen en de succesverhalen? En hoe kunnen gemeenten effectie invulling geven aan de preventietaak die ze vanaf 2005 vervullen?

Wij roepen u op om uw ervaringen rond alle vormen van jeugdzorg in Brabant mee te delen: de slechte én de goede. Ook horen we graag uw ideeën voor verbetering. Wij zorgen dat alles op de goede plek terecht komt.

- Bel 0800-0200508 (gratis) maandag 16 tot en met donderdag 19 januari tussen 15.00 en 20.30 uur en vrijdag 20 januari tussen 11.00 en 15.00 uur.
- Mail via: www.brabant.sp.nl/meldweek
- Schrijf zonder postzegel naar:
Statenfractie SP
Antwoordnummer 10528
5200 WB ’s-Hertogenbosch

Wilt u meer weten of een melding via internet maken, volg dan deze link

Zorg om jeugdzorg website