SP steunt nieuwe OV-vereniging NV Reizigers

15 januari 2006

SP steunt nieuwe OV-vereniging NV Reizigers

De Nederlandse Vereniging van Reizigers wil betaalbaar, klantgericht en deur-tot-deur vervoer waar niet het winststreven maar de reiziger centraal staat. Bovendien pleit de vereniging voor het recht op openbaar vervoer in heel Nederland, gratis openbaar vervoer voor bepaalde groepen en voor investeren in serviceverlening door mensen, in plaats van het schrappen daarvan. De NV Reizigers is opgericht door onder meer leden van de SP en FNV Bondgenoten.

Logo NV reizigers

NV Reizigers is opgericht uit onvrede met de teloorgang van het openbaar vervoer. Al jaren heeft het te kampen met bezuinigingen en privatiseringen en als gevolg daarvan kwaliteitsverlies. Bovendien is de organisatie van mening dat in de discussie voor een beter openbaar vervoer te vaak reizigers en werknemers tegenover elkaar worden gezet. Dat is volgens woordvoerder Laurens Ivens niet terecht: "Reizigers en personeel hebben meestal dezelfde belangen en dezelfde ideeën over hoe het beter kan. Het is daarom logisch dat zij de handen ineen slaan voor een beter OV."

Lidmaatschap wordt van harte aanbevolen en kost 7,50 euro per jaar. Aanmelden kan op

www.nvreizigers.nl