Reportage SP Boys Boxtel: Multicultureel Zaalvoetballen

17 februari 2006

Reportage SP Boys Boxtel: Multicultureel Zaalvoetballen

De SP Boys heten ze, het kleurrijkste zaalvoetbalteam in de maandagavondcompetitie van Futsal De Braken. De spelers komen uit Somalie, Marokko, Nederland, Kosovo, Curacao en Egypte en worden gesponsord door de Boxtelse SP. Een reportage over de achtergronden bij het team.

De SP Boxtel heeft dit initiatief genomen omdat het in onze ogen perfect past in het gemeentelijk beleid, bijvoorbeeld in het integratiebeleid, de sportstimulering doelgroepen en ter bevordering van de sociale duurzaamheid.

Wie bang is voor wat vreemd is, Doet vooral zichzelf tekort

Daarnaast vinden we het ook een belangrijk signaal in het kader van integratiebevordering en samenleven. In de actualiteit van toenemende uitingen van vreemdelingenhaat, discriminatie en oplopende spanningen moeten we om er samen het beste van te maken deze negatieve ontwikkelingen stoppen. Contact en dialoog zijn nodig om te kunnen werken aan een betere toekomst. Integratie bestaat uit meer dan samenleven alleen, daarbij hoort ook elkaar leren kennen en elkaar leren respecteren.

Wij vinden dat er veel meer concrete initiatieven nodig zijn op dit gebied.

Reportage op het weblog van Jan Marijnissen
SP Boxtel lanceert multicultureel zaalvoetbalteam
Actieprogramma sociaal beleid SP Boxtel
Uitslag SP integratie-enquete