SP-taartentour voor vrijwilligers en mantelzorgers

21 februari 2006

SP-taartentour voor vrijwilligers en mantelzorgers

In het kader van de verkiezingscampagne gaan lijsttrekker Eric van den Broek en lijstduwer Willem van Meurs van de SP op donderdag 23 februari negen instellingen langs om taarten uit te delen die bestemd zijn voor vrijwilligers en mantelzorgers. De instellingen krijgen ook een begeleidende brief van lijsttrekker Eric van den Broek overhandigd. Met deze ‘tour’ wil de SP al die mensen bedanken die zich met grote inzet voortdurend belangeloos inzetten voor de medemens en de gemeenschap. Zij maken Boxtel elke dag beter. Dat sluit goed aan bij de leuze van de SP voor de komende gemeenteraadsverkiezingen: ‘Een beter Nederland begint in Boxtel’.

In het verkiezingsprogramma heeft de SP veel aandacht voor het vrijwilligerswerk en de mantelzorg. In de SPeerpunten voor een beter Boxtel pleit de SP voor een betere ondersteuning van vrijwilligers en mantelzorgers. De SP zal zich in de komende raadsperiode inzetten om bij de uitvoering van de nieuwe Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) het aandachtsveld ‘vrijwilligerswerk en mantelzorg’ volledig tot zijn recht te laten komen. Want vrijwilligers/mantelzorgers vervullen een belangrijke maatschappelijke functie. Zij zijn het cement van de samenleving. De gemeenschap kan niet zonder vrijwilligers, zonder hen valt de samenleving uit elkaar. Kortom: vrijwilligers/mantelzorgers zijn onmisbaar. Zij verdienen het om in het zonnetje gezet te worden.

De ‘tour’ begint om 09.30 uur bij Woon-Zorgcentrum Emmaus. Daarna worden bezocht de zorgcentra Liduina, Simeonshof, Molenweide en Vlaswiek (Liempde), alsmede Welzijnsstichting Delta en de gemeenschapshuizen De Walnoot, Orion en De Rots.

SPeerpunten voor een beter Boxtel
Kritiek op de nieuwe Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)