Essent zit er wel warmpjes bij!

10 maart 2006

Essent zit er wel warmpjes bij!

Op 9 maart heeft Essent haar jaarverslag over het afgelopen jaar gepresenteerd. De SP-statenfractie heeft uit betrouwbare bron vernomen dat er rond de salariëring van dhr Boersma door Essent een ongewijzigde koers is doorgezet. Het salaris van de topman, waar vorig jaar nog zo’n enorme commotie over is ontstaan, overschrijdt opnieuw het bedrag van € 800.000,- ruim. Volgens onze informatie zou het salaris van deze topman rond de € 873.000,- bedragen inclusief pensioenrechten en een bonus van ruim € 200.000,-

Eerdere actie van de SP tegen de graaicultuur bij Essent

Reden voor de SP-statenfractie om vragen te stellen. De SP is van mening dat een dergelijke beloning wel erg hoog is voor een topman bij een bedrijf dat in overheidshanden is. Daarnaast wijst de SP-fractie fijntjes op de agressieve en misleidende reclamecampagne van Essent, waarbij men de suggestie wekte dat mensen een toeslag konden krijgen vanwege gestegen energieprijzen. Met deze campagne geeft Essent feitelijk toe dat voor veel mensen de kosten van energie een probleem zijn of worden. Is het dan niet onverteerbaar dat terwijl de mensen de energiekosten zien stijgen, zij zich moeten realiseren dat een deel van die kostenstijging gaat naar een bonus van ruim € 200.000,- aan een topman?

Maak melding van hoge energiekosten!

In de afgelopen maanden is veel te doen geweest over de energiekosten. Binnenkort valt ongetwijfeld de eindafrekening van Essent over 2005 bij u op de deurmat of misschien heeft u al een eindafrekening gehad. Wij willen als SP-afdeling Boxtel onderzoeken hoe groot de problemen bij Essent zijn. We roepen daarom mensen op om hun jaarrekening goed te controleren en zaken aan ons door te geven.. Ook met betrekking tot klachtenafhandeling en telefonische bereikbaarheid kunt u bij ons een melding maken.

Klachtenformulier Essent