5 maart 2006

Geen zuur maar zoet, compensatie moet!

SP-leider Jan Marijnissen lanceerde donderdag 23 februari in Den Haag de landelijke actie ‘Geen zuur maar zoet, compensatie moet!’. Op 1 Februari plaatsen we hierover al op deze website een oproep om uw situatie en financiele ontwikkelingen te melden. De regering beloofde meer koopkracht, na ‘het zuur’ van de bezuinigingen zou in 2006 ‘het zoet’ komen. Dat blijkt voor zeer velen niet op te gaan. De SP wil dat de regering die belofte waar gaat maken en begint een actie om compensatie te eisen voor het koopkrachtverlies.

Geen zuur maar zoet, compensatie moet!

Via actiekaarten en het Meldpunt Inkomen op de website van de SP kunnen mensen compensatie eisen en opgeven wat er sinds 1 januari met hun inkomen is gebeurd. Marijnissen: “De informatie die wordt verzameld zullen we in de Tweede Kamer gebruiken om het kabinet te confronteren met de werkelijkheid van alledag en compensatie te eisen voor mensen die ook in 2006 van het kabinet het zuur krijgen.”