SP tevreden met Coalitieakkoord

19 april 2006

SP tevreden met Coalitieakkoord

De SP is bijzonder tevreden met het bereikte Coalitieakkoord. Dat was de strekking van de bijdrage van de nieuwbakken SP-fractievoorzitter Eric van den Broek tijdens het raadsdebat van 6 april jongstleden over het Beleidsprogramma 2006-2010 'Samen leven, Ruimte geven'. Eric van den Broek over het beleidsprogramma: ‘De SP-fractie is van mening dat dit programma op een constructieve en voortvarende wijze tot stand is gekomen en dat geeft vertrouwen voor de toekomst!

Voor de SP belangrijke inhoudelijke punten: Aandacht voor sociale duurzaamheid, armoedebeleid (met name voor specifieke groepen 65+’ers, allochtonen, gezinnen met kinderen), aandacht en zorg voor kwetsbare groepen, en een ruimhartige invoering Wet Maatschappelijke Ondersteuning WMO (met als uitgangspunt handhaving van een goed voorzieningenniveau). En natuurlijk voortzetting van het huidige natuur- en milieubeleid, met oog voor versterking van de ecologie en economie.

In zijn bijdrage memoreerde Van den Broek ook de broodnodige verandering in bestuurcultuur. Hij stelde dat de SP-werkwijze hier als voorbeeld zou kunnen dienen. ‘Het zou goed zijn als we het uitgangspunt, het vroegtijdig betrekken van burgers, als voltallige raad echt in de praktijk kunnen brengen. En dat betekent dan in de praktijk niet alleen vergaderen over mensen hier in de raadszaal, maar naar de mensen toe de wijken in en luisteren naar mensen’, aldus Eric van den Broek.

Verkiezingsprogramma SP Boxtel 2006-2010
Beleidsprogramma 2006-2010 'Samen leven, Ruimte geven'