Kritiek SP op jaarverslag burgemeester

20 mei 2006

Kritiek SP op jaarverslag burgemeester

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek heeft in de afgelopen commissievergadering Bestuurlijke Zaken scherpe kritiek geuit op het jaarverslag van ex-Burgemeester Van Homelen over 2005. De kritiek spitste zich met name toe op de verschijningsdatum van het verslag, de kosten en het onvoldoende noemen van de rol van de gemeenteraad in het verslag. Ook op andere informatiefolders van de gemeente had Van den Broek dezelfde kritiek.

Eric van den Broek: ‘Ik was er bijzonder ontevreden mee dat dit verslag in de speciale verkiezingseditie, één week voor de verkiezingen, in Boxtel is verspreid. Dit had ons inziens niet op dat moment moeten gebeuren. En met betrekking tot de inhoud van het burgerjaarverslag vind ik dat met name ook de gemeenteraad, in woord en beeld, veel meer aan bod had mogen komen. Nu staan er vaak alleen College-leden prominent in en dat vind ik te weinig recht doen aan het werk en de profilering van de gemeenteraad. Die opmerking heb ik overigens niet alleen met betrekking tot het burgerjaarverslag, maar ook met andere uitingen vanuit de gemeente (bijvoorbeeld de onderwijsfolder of wijkfolders). Graag zou ik dat als aandachtspunt in de toekomst willen inbrengen. Tenslotte is de opmaak wat ons betreft wat overdreven. Op deze manier kost het handen vol met geld.’

Loco-burgemeester Van Aert heeft in de commissievergadering beloofd de grieven en adviezen van de SP-fractievoorzitter over te zullen brengen naar de nieuwe Boxtelse burgemeester Van Beers.