Wethouder Van Meurs keert niet terug

9 juni 2006

Wethouder Van Meurs keert niet terug

Na enkele weken afwezigheid wegens overspannenheid, heeft wethouder Van Meurs, mede op basis van medisch advies en tot zijn grote spijt, het besluit moeten nemen om definitief niet terug te keren als wethouder in de Gemeente Boxtel.

Lichamelijke klachten, die al bestonden vóór zijn aantreden als wethouder, in combinatie met de druk die samenhangt met de verandering van werkkring zijn er de oorzaak van dat Van Meurs voor gezondheid heeft moeten kiezen. SP-fractievoorzitter Eric van den Broek heeft gisteren collegeformateur Anton van Aert en de fractievoorzitters van de coalitiepartijen op de hoogte gesteld van het besluit van Van Meurs.

De coalitie beraadt zich momenteel op de ontstane situatie en op het vervolg. Insteek daarbij is dat de SP een vervanger voor Willem van Meurs aandraagt. Dat proces is in een vergevorderd stadium en kan binnenkort afgerond worden. Het streven is om de nieuwe wethouder in de raadsvergadering van 22 juni te beëdigen.