SP Boxtel boekt monsterzege

23 november 2006

SP Boxtel boekt monsterzege

Woensdag 22 november behaalde de SP landelijk en in Boxtel een historische verkiezingsoverwinning. In Boxtel behaalde de SP 3.841 stemmen en werd daarmee de tweede partij van Boxtel.

De SP in Boxtel heeft de jarenlange inspanningen in Boxtel en de intensieve campagne van de afgelopen weken vertaald gezien in een klinkende verkiezingsoverwinning. Met maar liefst 21,4% van de stemmen werd de SP in Boxtel de tweede partij achter het CDA. De SP bleef met deze uitslag ruim voor de PvdA, die op 20% van de stemmen bleven steken.

Waarnemend voorzitter Eric van den Broek toonde zich bijzonder verguld over de uitslag: 'We hebben lijsttrekker Jan Marijnissen en zijn campagneteam van harte gefeliciteerd, ze hebben het fantastisch gedaan', aldus Van den Broek.

Inzet vrijwilligers
Maar de Boxtelse partijvoorzitter was vooral ook erg te spreken over de vrijwilligers die in Boxtel de kar hebben getrokken: 'Wij waren in Boxtel de enige partij die intensief campagne hebben gevoerd. Dat hoort ook zo met democratische verkiezingen, dan horen partijen de straat op te gaan. Ik wil onze vrijwilligers dan ook allemaal bedanken voor het harde werken in de verkiezingscampagne. Mede dankzij die inzet hebben we in Boxtel dit fantastische resultaal kunnen boeken.