START VERKIEZINGSCAMPAGNE SP BOXTEL

10 februari 2007

START VERKIEZINGSCAMPAGNE SP BOXTEL

Groots opgezette campagne Statenverkiezingen

De provinciale verkiezingen van 7 maart aanstaande werpen in Boxtel hun schaduw vooruit. De SP heeft in Boxtel het campagneplan inmiddels gepresenteerd en gaat veelvuldig de straat op om de verkiezingen bij Boxtelaren onder de aandacht te brengen. In totaliteit zullen in Boxtel, Lennisheuvel en Liempde meer dan 15.000 folders worden verspreid, vinden er vanaf 24 februari aanstaande elk weekend en op diverse doordeweekse dagen tot aan de verkiezingen in Boxtelse wijken activiteiten plaats en worden tientallen affiches geplakt. Tijdens de activiteiten worden folders, tomatensoep en andere SP-verrassingen uitgedeeld. Ruim vijftig vrijwilligers werken aan de Boxtelse campagne mee.

"NU

Het motto van de SP luidt: ‘Nu SP, nu zeker’. De Boxtelse campagne is voor de SP extra interessant, omdat er maar liefst twee Boxtelse kandidaten op de kandidatenlijst prijken. Fractievoorzitter Eric van den Broek en afdelingsvoorzitter Wouter van der Staak zijn in de aankomende verkiezingsstrijd verkiesbaar. Met name de vijfentwintigjarige Wouter van der Staak maakt een grote kans om bij de aankomende verkiezingen als statenlid gekozen te worden.

Van der Staak heeft dan ook een prominente plaats gekregen in de verkiezingsfolder, die in een oplage van 15.000 exemplaren huis-aan-huis verspreid gaat worden. In de folder pleit de SP onder meer voor het terugdringen van de wachtlijsten in de jeugdzorg, betere integratie, goede leefbaarheid van kleine dorpen, een beter milieu en beter openbaar vervoer. Onderwerpen die de SP-statenfractie al jarenlang op de agenda zet. En regelmatig met succes. Zo nam de fractie succesvol het initiatief om de entree van Nationaal Monument Kamp Vught gratis te houden, zette de fractie de Jeugdzorg op de agenda via een Meldweek en werd een grootscheepse klachtenactie georganiseerd die de slechte service van Essent aan de kaak stelde.

De verkiezingscampagne start in Boxtel officieel op zaterdag 24 februari met een groots opgezette verkiezingsmanifestatie. Op de Zwaanse Brug zal dan de uit de verkiezingscampagnes bekende verkiezingsmuur worden opgebouwd, waarop Boxtelaren hun ideeën en suggesties voor een beter Noord-Brabant kunnen schrijven. Voorzitter en kandidaat Wouter van der Staak verricht op die dag om 11.00 uur de openingshandeling van de verkiezingscampagne.

In de daaropvolgende weekends zal de SP steeds op straat, met de verkiezingsstand aanwezig zijn om verkiezingsmaterialen uit de delen. Er zullen onder meer ook 15.000 gloednieuwe tomatenschuursponzen aan de man worden gebracht. Daarnaast verspreidt de SP allerlei ludieke verkiezingsmaterialen zoals tomaatkoelkastmagneten, tomaatbierviltjes, tomaatkaartspelen, tomaatpennen en tomaattassen.