SP-motie biljartvereniging 't Ivoor aangenomen

25 mei 2007

SP-motie biljartvereniging 't Ivoor aangenomen

In de raadsvergadering van donderdag 24 mei is plan Sparrenlaene besproken. Dit plan gaat over de herbestemming van het Complex Gezondheidsdienst voor Dieren. Deze plannen hebben consequenties voor biljartvereniging 't Ivoor, die op dit moment gebruikmaken van dit complex. Zij zouden hun ruimte kwijt raken. Reden voor de Boxtelse SP-fractie om een motie in te dienen voor een alternatieve lokatie voor de Boxtelse biljartliefhebbers.

Het plan Sparrenlaene, dat de komst van 128 zorgwoningen in het voormalige complex Gezondheidsdienst voor Dieren beoogt, heeft in de Boxtelse politiek in de afgelopen weken veel stof doen opwaaien. 'En terecht', zo betoogde SP-fractievoorzitter Eric van den Broek in de laatste raadsvergadering. 'Op dit plan zijn veel kritische kanttekeningen te maken. Zo vinden wij dat zorgwoningen in wijken moeten worden gerealiseerd en niet aan de rand van Boxtel. Ook de mogelijke wissel die de bewoners van Sparrenlaene gaan trekken op het WMO-budget, baart ons zorgen.'

Van den Broek bracht in zijn bijdrage ook het belang van biljartvereniging 't Ivoor naar voren. 'Daar moeten we voor verdere planvorming een oplossing voor vinden', aldus de Boxtelse SP-fractievoorzitter.

De SP diende ten behoeve van 't Ivoor een motie in, die het College oproept om snel tot een alternatieve lokatie voor de biljartvereniging te komen. Deze motie vond een ruime meerderheid in de Boxtelse Gemeenteraad, waardoor 't Ivoor nog deze week een telefoontje van het Boxtelse College tegemoet kan zien.