Boxtelse SP-fractie vreest interen voorzieningenniveau WMO

25 juni 2007

Boxtelse SP-fractie vreest interen voorzieningenniveau WMO

De SP-fractie in Boxtel vreest dat het voorzieningenniveau binnen de WMO onder druk zal komen te staan. In een artikel in Brabants Dagblad van zaterdag 23 juni, gaven diverse zorginstellingen (waaronder Vivent en Zorgroep Elde uit Boxtel) aan dat door de krapte op de arbeidsmarkt, de zorg niet meer op het afgesproken niveau geleverd kan worden. Reden voor de SP om direct bij het College van B&W aan de bel te trekken.

In een brief aan cliënten heeft het management van Vivent letterlijk aangegeven dat het kan zijn dat de cliënt in de zomer (juli en augustus) 'geen vervangende hulp aangeboden krijgt.'

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek noemt deze ontwikkeling 'zeer verontrustend' en vreest problemen in de toekomst. Van den Broek: 'De personeelskrapte zal in de komende tijd alleen nog maar groter worden en wij verwachten dat deze ook langer aan zal houden. Wij houden dus ons hart vast als het gaat om het voorzieningenniveau binnen de WMO voor de langere termijn.'

In een brief aan het Boxtelse College van B&W vraagt de SP hoe zij denken, samen met de plaatselijke zorgpartners een goed niveau aan zorgvoorzieningen te kunnen garanderen.

Brief aan College betreft personeelskrapte zorginstellingen