SP pleit voor bewaakte fietsenstalling

13 juni 2007

SP pleit voor bewaakte fietsenstalling

De Boxtelse SP-fractie heeft gisteren in de vergadering van de Commissie Ruimtelijke Zaken gepleit voor een gratis bewaakte fietsenstalling in het Centrum van Boxtel. Aan de orde was het Bestemmingsplan Centrum.

De commissie debatteerde lang over het bestemmingsplan dat de inrichting van het centrum moet gaan bepalen. De SP-fractie hamerde vooral op het behoud en het uitbouwen van de cultuur-historische waarden van het centrum. 'Dat levert grote voordelen op voor horeca-ondernemers, winkeliers, toeristische kansen, bezoekers en bewoners van het centrum', aldus fractievoorzitter Eric van den Broek.

Daarnaast pleitte de SP voor een autovrije markt en het stimuleren van fietsverkeer naar het centrum. Eric van den Broek daarover: 'Een autovrije markt is een zege voor Boxtel. Op de autovrije markt kunnen allerlei activiteiten worden georganiseerd en dat zal veel bezoekers naar het centrum lokken. Voor fietsers zou er een bewaakte fietsenstalling moeten komen.'

De SP'er gaf aan dat zijn fractie in de aanstaande raadsvergadering met een voorstel zal komen over de bewaakte fietsenstalling. Enkele partijen reageerden daar positief op en ook de fractie van PvdA/Groenlinks kondigde een voorstel aan.