Straatspeeldag in Boxtel

15 juni 2007

Straatspeeldag in Boxtel

De jeugd in Boxtel kon woensdag 13 juni zijn hart ophalen tijdens de Nationale Straatspeeldag. Verschillende straten, waaronder de Doornakkerlaan en Dr. De Brouwerlaan werden afgesloten voor het verkeer om de kinderen de gelegenheid te bieden om zorgeloos te kunnen spelen. In de Van Merheimstraat werd de straatspeeldag officieel geopend in aanwezigheid van wethouder Ger Wouters en was ook aandacht voor de verkeersmaatregelen die hier zijn genomen om de straat veiliger te maken.

De opening van de straatspeeldag in de Van Merheimstraat werd verricht door verkeersmedewerkster Celeste Campos da Cruz van de gemeente Boxtel, die nauw betrokken is geweest bij de organisatie van de straatspeeldag en de herinrichting van de straat. Zij knipte een lint door, waarna de kinderen konden gaan spelen.

Wethouder Wouters, die verkeerswethouder Wim van Erp verving, had de eer om een 'ambtsketen' om te hangen bij de 'burgemeester van de Van Merheimstraat'. Het ging hierbij om de winnaar van een prijsvraag die onder de kinderen in de straat was uitgeschreven. Degene die de mooiste naam kon bedenken voor de buurtvereniging die door de bewoners in het leven is geroepen en op een paar procedurele details na opgericht is, werd gisteren beloond met het burgemeesterschap van de Van Merheimstraat.

De SP Boxtel is uiteraard groot voorstander van dit soort initiatieven en hoopt dat deze een belangrijke impuls zullen geven aan het te realiseren speelruimteplan.

Weblog Ger Wouters: Straatspeeldag Boxtel