Voorzitter Wouter van der Staak overhandigt rapport WMO

1 juni 2007

Voorzitter Wouter van der Staak overhandigt rapport WMO

De Boxtelse SP-voorzitter Wouter van der Staak heeft woensdag 30 mei een onderzoeksrapport aan wethouder Ger Wouters aangeboden over de invoering van de WMO. De SP heeft daar landelijk onderzoek naar gedaan.

In 58 SP-afdelingen, waaronder de afdeling Boxtel, is in de afgelopen maanden onderzoek verricht naar de invoering van de WMO. Ten opzichte van andere plaatsen komt Boxtel daar goed uit naar voren. Wethouder Wouters gaf aan dat in Boxtel relatief weinig klachten te horen zijn geweest.

De Boxtelse SP-wethouder was wel kritisch naar de WMO. 'Op zichzelf is er niet zoveel tegen het decentraliseren van de zorgtaken die in de WMO zitten, als daar ook maar voldoende middelen vanuit de landelijke overheid tegenover staan. Dat laatste is echter niet het geval en dat maakt de invoering van de WMO een bezuinigingsmaatregel', aldus de Wethouder.

In het SP-rapport staan een groot aantal aanbevelingen, waarover Wouter van der Staak aan de Wethouder vroeg deze mee te nemen in de verdere beleidsvoering van de WMO.

Weblog Ger Wouters: WMO - in uitvoering.
Geen klachten bij klachtenplatform WMO