SP trekt aan de bel over gevaarlijke treintransporten

3 augustus 2007

SP trekt aan de bel over gevaarlijke treintransporten

De Boxtelse SP-fractie heeft het College van B&W een brandbrief geschreven over de gevaarlijk treintransporten die regelmatig door de dorpskern denderen. Directe aanleiding is het bijna-ongeluk dat vorige week plaatsvond toen een stoptrein nabij Tilburg-West bijna op een goederentrein met gastank botste.

Zo'n anderhalf jaar geleden voerde de Boxtelse SP-afdeling al actie tegen de ammoniaktransporten die over het Boxtelse spoor rijden. In het kader van 'Rood sein voor de ammoniaktrein' werden toen kranten verspreid onder bewoners en een rapport aangeboden aan het College van B&W.

'De rillingen lopen over je rug als je bedenkt wat er allemaal kan gebeuren bij zo'n ramp', zegt fractievoorzitter Eric van den Broek na het zien van de beelden van het incident in Tilburg.

Het bijna-ongeluk in Tilburg is voor de Boxtelse SP-fractie in ieder geval weer aanleiding geweest om nog eens uitdrukkelijk bij het College na te vragen wat Boxtel op dit moment tegen die gevaarlijk transporten doet.

Brief aan College over gevaarlijke treintransporten

Rood sein voor de ammoniaktrein
Brabants Centrum: Boxtel weer in actie tegen risico's goederentreinen