Studentenwoonruimte in Ursulacomplex blijft behouden

21 augustus 2007

Studentenwoonruimte in Ursulacomplex blijft behouden

Woonstichting St. Joseph behoudt de studentenwoonruimte in het Ursulacomplex. Dat blijkt uit een artikel in Brabants Dagblad, waarin St. Joseph meldt dat 32 studentenwoningen worden toebedeeld aan buitenlandse studenten en leerkrachten van de Technische Universiteit Eindhoven en 8 woningen blijven gereserveerd voor Boxtelse studenten.

De Boxtelse SP-fractie trok in februari dit jaar daarover bij St. Joseph aan de bel, nadat bekend was geworden dat de studentenhuisvesting tegenover het station dreigt te verdwijnen.

Inmiddels hebben zowel St. Joseph als de SP onderzoek gedaan naar de Boxtelse behoefte aan studentenhuisvesting, waaruit vast is komen te staan dat veel studenten woonruimte zoeken in de omliggende steden.

'Met de bestemming die de woningen in het Ursulacomplex nu krijgen zijn de woningen voor studentenhuisvesting niet verloren en worden er toch nog woningen gereserveerd voor de Boxtelse behoefte', zegt raadslid Eric van den Broek.

De SP hoopt overigens dat de studentenruimte tegenover het station behouden blijft, omdat die woningen op dit moment voorzien in een behoefte.

Brabants Dagblad: Sint Joseph lost in één klap de leegstand in Ursulaklooster op
SP met studenten in actie voor studentenkamers
SP pleit voor behoud studentenhuisvesting