Aandacht voor energie

18 september 2007

Aandacht voor energie

De gemeente Boxtel, Woonstichting St. Joseph en De Kleine Aarde starten op 18 september 2007 een energieproject, waarmee enerzijds een verlaagde energierekening voor minima uit de gemeente Boxtel en anderzijds een beter klimaat gerealiseerd worden.

Alle huishoudens met een netto jaarinkomen onder €14.000 die bij de gemeente Boxtel bekend zijn, ontvangen half september een brief en bijhorende brochure. Hierin staat uitgelegd dat iedereen die zich aanmeldt gratis een energiebespaarbox ontvangt ter waarde van €65 en een persoonlijk energieadvies krijgt in de ‘eigen’ woning. In de box zijn energiebesparende producten opgenomen, zoals radiatorfolie en spaarlampen. Deelnemers kunnen met de aangebrachte producten uit de box, samen met het naleven van het persoonlijk advies jaarlijks ongeveer €150 besparen op hun energierekening. Voor alle huishoudens uit de doelgroep is deelname kosteloos. De energiebox en -advies worden grotendeels gesubsidieerd door het ministerie van VROM.

Het project gaat op dinsdag 18 september om 14.00 uur officieel van start. Wethouder Wouters (verantwoordelijk voor zorg- en inkomensondersteuning) reikt op dat tijdstip een energiebespaarbox uit aan het eerste huishouden dat deelneemt aan dit project.

Bij De Kleine Aarde zijn verschillende energiebesparende maatregelen te zien en is een tentoonstelling over energiebesparing en klimaatverandering te bezichtigen van september t/m november 2007. Voor deelnemende huishoudens is deze tentoonstelling gratis te bezoeken. De Kleine Aarde (Klaverblad 1) is van dinsdag t/m zondag tussen 10.00 en 17.00 geopend.

Website Gemeente Boxtel: Gratis energiebox en energieadvies
Website Woonstichting St. Joseph : Aandacht voor energiebesparing