Regioconferentie over organisatie SP

14 oktober 2007

Regioconferentie over organisatie SP

Zaterdag 13 oktober werd maar weer eens duidelijk dat de SP de interne partijdemocratie heel hoog in het vaandel heeft staan en ook in de praktijk brengt. In zalencomplex Aristo in Eindhoven debatteerden ruim 150 SP-vertegenwoordigers over de organisatie van de SP.

De regiobijeenkomst stond in het teken van de voorbereiding op het congres van 24 november aanstaande, waar de SP spreekt over de organisatorische kanten van de partij.

Op de regioconferentie werd gediscussieerd over de huidige organisatie en mogelijke verbeteringen. Over een ding was iedereen het roerend eens: de SP is een partij waarin iedereen zijn stem heeft. Iedereen kan en mag zijn of haar inbreng hebben en de lijnen binnen de partij zijn kort.

Regioconferentie

Daarnaast werd nog eens door diverse sprekers benadrukt wat de SP zo speciaal maakt. SP'ers zijn doeners, gaan naar de mensen toe, proberen mensen te mobiliseren en zijn ook buiten verkiezingstijd zichtbaar op straat. De SP is geen partij voor baantjesjagers of mensen die hun individuele belang boven het belang van de SP zetten, zo gaven veel sprekers aan. Opkomen voor mensen die het wat minder breed hebben en dat vooral samen met die mensen, was het veelgehoorde credo.

Op 24 november neemt de SP op het partijcongres besluiten over de organisatie.

Weblog Ger Wouters: Regioconferentie
Weblog Wouter van der Staak: Regioconferentie