Ledenwerkgroep Oirschot voert actie tegen de uitverkoop van de thuiszorg

19 november 2007

Ledenwerkgroep Oirschot voert actie tegen de uitverkoop van de thuiszorg

Op 6 november is de ledenwerkgroep Oirschot weer bij elkaar geweest, op grote schaal zijn kaarten verspreid tegen de uitverkoop van de thuiszorg.

De ledenwerkgroep heeft meegewerkt aan de landelijke actie 'Stop Uitverkoop Thuiszorg'. In totaal zijn 4500 kaarten huis aan huis verspreid over Oirschot, Spoordonk, Middelbeers en Oostelbeers. Ook werden kaarten neergelegd bij diverse instellingen. In Rotterdam zijn vanuit Oirschot en de Beerzen enkele honderden kaarten met handtekeningen binnengekomen, dat is een prima resultaat. Zo'n veertig mensen geven aan dat ze op de hoogte gehouden willen worden van de actie. Verder is de werkgroep bezig met het maken van een wijkindeling en een overzicht van instellingen waar folders/kranten neergelegd kunnen worden.

Ook wordt uitgezocht waar zich in Oirschot de ongeveer 900 huurwoningen bevinden. Tevens wordt nagegaan hoeveel mensen bij de verkiezingen van de Tweede Kamer en Provinciale Staten in de verschillende stembureau's op de SP gestemd hebben.

In januari wil de werkgroep de landelijke SP-krant ZO! huis aan huis gaan verspreiden. Hierin staan de alternatieven van de SP op een aantal belangrijke maatschappelijke thema's. De volgende bijeenkomst van de ledenwerkgroep is op 18 december.

Vruchtbare bijeenkomst ledenwerkgroep Oirschot