SP Boxtel haalt handtekeningen op voor referendum EU-verdrag

16 november 2007

SP Boxtel haalt handtekeningen op voor referendum EU-verdrag

Een overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking is tegen het EU-verdrag dat de steun van de Nederlandse regering heeft. Toch wil de huidige regering het verdrag niet voorleggen aan de Nederlanders in de vorm van een referendum. De SP organiseert een volkspetitie voor het organiseren van een referendum en ook in Boxtel worden de aankomende maanden handtekeningen opgehaald.

De Boxtelse SP-fractievoorzitter Eric van den Broek over de handtekeningenactie: 'De regering en een meerderheid van de Tweede Kamer zijn tegen een nieuw referendum over het nieuwe Europese Verdrag.'

ReferendumNu.nl

'Een meerderheid van de bevolking, bestaande uit zowel voor- als tegenstanders van het verdrag, wil zich kunnen uitspreken over het verdrag. Daarom verzamelt de SP via een Nationale Volkspetitie steunbetuigingen voor een nieuw referendum. Ook in Boxtel zullen we de aankomende tijd op straat aanwezig zijn met deze actie', aldus fractievoorzitter Eric van den Broek.

In Boxtel wordt de actie zaterdag 17 november aanstaande gestart, bij de Plusmarkt in Selissenwal.

In de komende tijd zal de SP regelmatig te vinden zijn in het centrum van Boxtel. Ook zal de petitie neergelegd worden bij diverse maatschappelijke instellingen in Boxtel.

De actie begint landelijk en internationaal steeds meer navolging te krijgen. De SP werkt inmiddels samen met referendumcampagnes in onder meer Engeland, Denemarken, Frankrijk en Duitsland.

Nationale petitie voor referendum EU-verdrag.