SP steunt FNV-actie tegen flitsontslag

2 november 2007

SP steunt FNV-actie tegen flitsontslag

De FNV-bonden voeren zaterdag 3 november van 10.00-15.00 uur actie op de Zwaanse Brug in de Rechterstraat tegen de plannen van het kabinet Balkenende om de ontslagprocedure te versoepelen.

De werkgevers willen al jaren het ontslagrecht versoepelen. De vakbonden vinden dat het 'flitsontslag', waar geen rechter meer aan te pas hoeft te komen, zo snel mogelijk van tafel moet en wil het publiek mobiliseren tegen de kabinetsplannen. Belangstellenden kunnen zich ook laten informeren wat de plannen precies inhouden. De SP steunt deze plannen van harte. Ook wij zijn tegen de versoepeling van het ontslagrecht. De afgelopen weken hebben we op diverse Boxtelse bedrijven onze bedrijvenkrant Solidair uitgedeeld, waarin een groot artikel staat over de plannen met betrekking tot het ontslagrecht. Dus: als u zaterdag in het centrum moet zijn, loop dan even naar de Zwaanse Brug om u te laten informeren door het FNV.