Boxtel start met Home-start

12 december 2007

Boxtel start met Home-start

De gemeente Boxtel gaat, onder leiding van SP-wethouder Ger Wouters binnenkort beginnen met het project Home-start, wat al in veel andere gemeenten veel mensen heeft kunnen helpen bij het opvoeden van hun kinderen.

Doel van het project is mensen die het moeilijk hebben te ondersteunen bij opvoeding van kinderen, hulp te geven bij allerlei praktische zaken en mensen persoonlijke aandacht en een steuntje in de rug te geven. Dit gebeurt voornamelijk door vrijwilligers uit de eigen wijk, die worden aangestuurd en begeleid door een professional.

"Dat is juist het mooie van dit project," aldus SP-raadslid Nick Geerlings. "De vrijwilligers krijgen scholing en cursussen aangeboden om zichzelf te kunnen ontwikkelen, en die brengen dat weer over op anderen. Mensen krijgen niet te maken met allerlei grote instellingen of overwerkte professionals die op dezelfde manier honderden anderen moeten begeleiden, maar juist met mensen die ze al kennen, mensen net zoals zijzelf."

Meer informatie kunt U vinden op www.home-start.nl.