Algemene ledenvergadering: ambitieuze plannen voor de toekomst

24 januari 2008

Algemene ledenvergadering: ambitieuze plannen voor de toekomst

Woensdag 23 januari organiseerde de SP-afdeling Boxtel haar jaarlijkse Algemene Ledenvergadering. Partijvoorzitter Wouter van der Staak kondigde voor de komende tijd vele nieuwe initiatieven en acties aan.

Voorzitter Wouter van der Staak keek tevreden terug op het jaar 2007: 'We hebben via vele acties laten zien dat we in Boxtel de meest actieve partij zijn. Zo waren we heel vaak op straat te zien met acties tegen de Nederlandse troepeninzet in Uruzgan, tegen verslechteringen in de Thuiszorg, voor een Euroreferendum en ga zo maar door. Daarnaast zijn we veelvuldig in de wijken, huis-aan-huis bij Boxtelaren aan de deur geweest met onze buurtenquetes en de ledenwerfactie. En aan de bedrijfspoorten deelden we onze solidariteitskranten uit aan duizenden werknemers.'

ALV 2007(Bestuurs-)leden luisteren naar de voorzitter.

De conclusie op de ledenvergadering was dat de SP in Boxtel aantoont te kunnen besturen, met daarnaast een initiatiefrijke en kritische raadsfractie, waarbij tevens ervoor wordt gezorgd dat de SP de meest actieve partij onder de mensen is. Wouter van der Staak kondigde aan dat de SP de komende jaren onverminderd actief zal blijven met buurtenquetes en ledenwerfactie. Daarnaast staan thema-avonden, politieke cafe's en tal van initiatieven in de wijken op stapel. Van der Staak daarover: 'We leggen het ambitieniveau nog hoger dan vorig jaar. De kracht van de SP zit hem immers in het actief zijn naar de Boxtelaren toe.'

ALV 2007Wethouder Ger Wouters vertelt over bereikte doelen en plannen.

Op de bestuursvergadering nam de afdeling afscheid van 3 bestuursleden: Astrid Bosveld, Geert Duijghuisen en Henk van Leeuwen. Frans Sannen en Sander Putmans werden door de vergadering als kersverse nieuwe bestuursleden gekozen.