SP: het zijn de mensen die Selissenwal maken

13 februari 2008

SP: het zijn de mensen die Selissenwal maken

In de commissievergadering Ruimtelijke Zaken is gisteren gesproken over de toekomstplannen Selissenwal. SP-fractievoorzitter Eric van den Broek was vol lof over de gepresenteerde plannen, maar benadrukte dat het vooral de bewoners zelf zijn die de wijk vormen. 'Alle bewoners, met name ook uit de oorspronkelijke gedeeltes zoals de Adrianastraat, Hof ter Aa, Vaandelstraat en dergelijke moeten meedenken met de ontwikkelingen van de wijk', aldus Eric van den Broek.

De SP vroeg met name ook aandacht voor het betrekken van alle bewoners bij de wijkontwikkelingen. 'Wij hebben de indruk dat nu vooral bewoners van het centrumgebied Heerenwaarde de bewonersbijeenkomsten bezoeken. Niet gek ook, de bewoners van de oudere gedeeltes hebben al veel langer last van alle plannenmakerij', aldus de SP-fractievoorzitter.

Wethouder Ger Wouters bevestigde dat met name dit onderwerp de voortdurende aandacht van het huidige gemeentebestuur heeft. Er zal dus extra aandacht worden besteed aan de communicatie naar vooral ook de 'oude' delen van Selissenwal.

De wijkplannen voor de wijk gaan vooral uit van de leefbaarheid van de wijk. Wijken zoals Selissenwal moeten in zich herbergen dat er aandacht is voor alles wat terug te zien is in de maatschappij: aandacht voor jong en oud, allochtoon en autochtoon, rijk en arm, gehandicapt en niet gehandicapt.

Fractievoorzitter Eric van den Broek gaf aan dat de wijk uitnodigend moet zijn om deze samenstelling van de wijk te bereiken. Hij noemde daarvoor een aantal voorbeelden: 'Selissenwal moet een wijk worden die uitnodigt om elkaar te ontmoeten, groen in de wijk, afwisseling in bebouwing, speelplekken, kleinschalige zorgvoorzieningen. Dat moet in alle wijken de visie worden, maar nu zeker in Selissenwal', aldus Eric van den Broek in zijn reactie.

De voorgestelde plannen door Ger Wouters sluiten uitstekend aan bij de mening van de SP-fractie. Via deze website blijven wij de ontwikkelingen volgen.