Motie SP leidt tot aandacht preventie alcohol-gebruik jongeren

7 april 2008

Motie SP leidt tot aandacht preventie alcohol-gebruik jongeren

Een motie over ontmoedigingsbeleid van alcoholgebruik onder jongeren, die de SP-fractie in de afgelopen Algemene Beschouwingen heeft ingebracht, heeft geleid tot het oppakken van een concreet project vanuit de Gemeente. Dat is de uitkomst van een raadsdebat gisteren in de vergadering van de Commissie Maatschappelijke Zaken.

Op de agenda stond het voorstel 'Alcoholpreventie jongeren in Noord-Brabant'. Dit jongerenproject beoogt om met samen met diverse belangengroepen, waaronder scholen, het alcoholgebruik onder jongeren omlaag te brengen.

De commissieleden waren vrijwel unaniem positief over het gepresenteerde initiatief. Ook raadslid Nick Geerlings was na afloop van de commissievergadering zeer lovend over het genomen besluit: 'Het alcoholgebruik onder jongeren is jarenlang een belangrijk aandachtspunt in ons verkiezingsprogramma geweest. Dat dit nu via een motie van onze fractie concreet wordt opgepakt is natuurlijk een prima zaak. Wij hopen dat de scholen dit onderwerp nu ook als prioriteit willen gaan zien. Daar heeft het in de afgelopen jaren helaas nog wel eens aan geschort.'

Begroting unaniem aangenomen, moties SP unaniem aangenomen.