Project Dommel door Boxtel kan eindelijk verder

14 april 2008

Project Dommel door Boxtel kan eindelijk verder

Waterschap De Dommel hoopt spoedig het startsein te kunnen geven voor de uitvoering van het plan Dommel door Boxtel. Deze week trokken de laatste bezwaarmakers hun beroepschriften in en lijkt de weg vrij voor de aanleg van een vispassage in de Mgr. Wilmerstraat en het uitbaggeren van de Dommel bij Boxtel-Oost. De SP is enthousiast over deze ontwikkeling. Straks kan iedereen veel meer van de Dommel genieten dan nu het geval is.

Wethouder van den Oetelaar noemt het plan een van de topprojecten van Boxtel en is blij dat men aan de slag kan. Over een lengte van ruim 6 kilometer wordt de rivier aangepakt. Niet alleen wordt de bodem uitgebaggerd en wordt vervuild slib afgevoerd, ook wordt de natuur langs de rivier ontwikkeld. Verder krijgt de Dommel een recreatieve functie en wordt de beleving in het centrum verbeterd.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek is verheugd dat het project eindelijk kan gaan starten: “Door de natuurontwikkeling, de kleinschalige recreatieve functie en de betere beleving in het centrum wordt de Dommel nog belangrijker voor de leefbaarheid van Boxtel.”