SP-fractie enquêteert in wijk Breukelen

2 april 2008

SP-fractie enquêteert in wijk Breukelen

De SP-fractie nam midden vorig jaar het initiatief om in alle Boxtelse wijken buurtenquêtes te organiseren. De SP organiseert de enquêtes om informatie te verzamelen die de raadsfractie in de Boxtelse Gemeenteraad kan gebruiken en om met Boxtelaren in contact te komen. De buurtenquêtes worden huis-aan-huis verspreid en persoonlijk door Boxtelse SP’ers opgehaald. De afgelopen maanden enquêteerde de SP in wijk Munsel, Selissen en In Goede Aarde. De komende maanden gaat de SP-fractie enquêtes afnemen in wijk Breukelen.

Het initiatief wordt volgens fractievoorzitter Eric van den Broek heel goed ontvangen: ‘Mensen geven aan het sympathiek te vinden dat we met enquêtes de wijken in gaan. Over het algemeen werkt de politiek stroperig en zijn de lijnen naar het Gemeentehuis te lang. Door naar de mensen toe te gaan brengen we de politiek de wijken in.’

De SP begint in Breukelen aan de kant van Corpus, Annastraat en omgeving en zal zo via de Van Hugenpothstraat, naar de omgeving Hertogenstraat werken. Het is de bedoeling om de enquêtes in de maanden april, mei en juni huis-aan-huis verspreid en opgehaald te hebben.

Vanaf de tweede week van april zullen de enquêtes worden verspreid.

SP-enquête laat hoog woonplezier zien, maar er kan nog veel verbeterd worden in de wijken Munsel, Selissen en In Goede Aarde.