SP informeert bewoners Clarissenstraat over inspraakmogelijkheid

4 april 2008

SP informeert bewoners Clarissenstraat over inspraakmogelijkheid

De Boxtelse SP-fractie heeft via een huis-aan-huis-brief bewoners in de Clarissenstraat geïnformeerd over inspraakmogelijkheid bij de raadscommissievergadering in de maand mei. Aanleiding is de langslepende kwestie tussen bewoners en de Gemeente over bouwschades aan hun huizen. Voor een aantal bewoners is deze kwestie nog steeds niet opgelost.

In de brief geeft de SP aan dat in de Van Beekstraat een soortgelijke langslepende kwestie heeft plaatsgevonden. Dit was aanleiding voor de SP-fractie om het fenomeen bouwschades op de agenda van de raadscommissie te plaatsen, om eens duidelijkheid te krijgen welke beleidsafspraken er over dit onderwerp zijn gemaakt. Nu zijn bewoners vaak de dupe op het moment dat er buiten hun schuld schade aan woningen ontstaat, bij het uitvoeren van bouwactiviteiten of wegwerkzaamheden.

Omdat de brief van de SP op de agenda komt van de raadscommissies, ontstaat er ook een mogelijkheid voor bewoners om via het inspreekrecht aandacht voor hun kwestie te vragen bij de Boxtelse politiek.

Huis aan Huis brief bewoners Clarissenstraat.

St. Joseph: voorkom bouwschade.