Zorgen SP-fractie over toekomst Hobbendonken

16 april 2008

Zorgen SP-fractie over toekomst Hobbendonken

In een brief aan het College van B&W heeft de Boxtelse SP-fractie haar zorgen geuit over de toekomst van basisschool de Hobbendonken. Door de zogenaamde tweede onderwijscarrousel en nieuwbouwplan Princenlant, is het nog onduidelijk of de school op de huidige locatie kan blijven of dat ze moet verhuizen naar de verderop gelegen Wilgenbroekschool.

Er is al langer onduidelijkheid over de Hobbendonken en de school vreest nu dat ze haar eigen identiteit verliest. De school heeft nu al te maken met teruglopende leerlingenaantallen. Op dit moment is het schoolbestuur van St. Christoffel aan het onderzoeken welke toekomstmogelijkheden er voor de school bestaan.

De SP heeft aan het College van B&W gevraagd snel duidelijkheid te scheppen en met name goed te communiceren. Fractievoorzitter Eric van den Broek kan zich voorstellen dat de Hobbendonken zich in het nauw gedreven voelt: 'De school heeft zelf niet gevraagd om een tweede onderwijscarrousel en ook de bouwplannen zijn geen keuze van de school. Het valt dus te begrijpen dat de school zich in het nauw gedreven voelt door de plannen van het schoolbestuur en de Gemeente. Dat is mede ook reden geweest dat recentelijk ruim 260 handtekeningen van ouders aan u en het schoolbestuur zijn overhandigd.'

De SP stelt in haar brief onder meer vragen over de gevolgde procedure, de wijze van communiceren en eventuele alternatieven voor de Hobbendonken. Zo vraagt de fractie of verplaatsing naar wijk Munsel aan de orde is en of de Wilgenbroek als gebouw toereikend is.

Brief aan College van B&W betreft de Hobbendonken.
Petitie van de Hobbendonken.