Derde plaats voor Sint-Joseph

1 mei 2008

Derde plaats voor Sint-Joseph

Woonstichting Sint-Joseph heeft de derde plaats behaald bij een jaarlijkse kwaliteitsmeting onder tweehonderd woningcorporaties. De Boxtelse woonstichting scoorde een 7,9. Het landelijk gemiddelde ligt op 7,6. Vorig jaar eindigde Sint-Joseph op de tiende plaats. De SP feliciteert de woonstichting met deze hoge plaats.

De kwaliteitsmeting werd uitgevoerd door het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH). Onderzocht werden klantvriendelijkheid, dienstverlening, onderhoud woningen en informatieverstrekking. Directeur-bestuurder Rob Dekker van Woonstichting Sint-Joseph is blij met de derde plaats en vindt het van belang om de kwaliteit van de wooncorporatie te behouden: "We moeten nu niet achterover gaan leunen, maar blijven werken en onze dienstverlening aandacht blijven geven. Het houdt bij deze notering niet op."

De SP is blij met de hoge notering voor Sint-Joseph. Het betekent dat huurders serieus genomen worden en dat de woningen goed onderhouden worden. Dat was vroeger wel anders. In de jaren tachtig en negentig was er sprake van veel achterstallig onderhoud en een arrogante bouwvereniging. De SP heeft toen samen met huurders veel huuracties georganiseerd. Mede onder die druk is de mentaliteit van Sint-Joseph langzaam maar zeker ten goede veranderd. Met nu dus als resultaat een fraaie derde plaats.