Veel support voor SP-initiatief in Breukelen

8 mei 2008

Veel support voor SP-initiatief in Breukelen

Het initiatief om in de wijk Breukelen buurtenquêtes te organiseren, wordt door bewoners zeer goed ontvangen. Bewoners complimenteren de SP-vrijwilligers vaak spontaan met het huis-aan-huis bezoeken aan Boxtelaren.

Woensdagavond 7 mei haalden SP-vrijwilligers huis-aan-huis enquêtes op in de straten Stenen Kamer, Van der Voortweg, Angelapad, Ronduutje en Ursulinenpad. Regelmatig hoorden de SP'ers opmerkingen terug als 'goed initiatief' en 'ik ben al jaren supporter van de SP'. Goed was het ook te merken dat mensen die de SP niet steunen, de enquête ook invullen.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek was woensdag ook in Breukelen huis-aan-huis in de weer en trof daarvan een voorbeeld: 'Niet elke bewoner steunt de ideeën van de SP, maar het is goed om te zien dat ons initiatief ook bij tegenstanders wordt gewaardeerd. Zo gaf één van de bewoners aan niets van de SP te moeten hebben, waarbij er wel veel sympathie was voor ons initiatief om in alle wijken onderzoek te doen naar de mening van Boxtelaren. De enquêtes worden dus door veel mensen, tevreden en ontevreden over het wonen in Boxtel en in de betreffende wijk, ingevuld. Dat is prima, daar kunnen we veel mee in ons werk binnen en buiten de Gemeenteraad.'

Inmiddels zijn al tientallen ingevulde enquêtes in Breukelen opgehaald. De Boxtelse SP-afdeling heeft zich als doel gesteld om nog voor de zomervakantie in de gehele wijk Breukelen/Centrum te hebben geënquêteerd.

Eerste buurtenquêtes in Breukelen opgehaald.