Verkeerssituatie In Goede Aarde op politieke agenda

26 juni 2008

Verkeerssituatie In Goede Aarde op politieke agenda

De Boxtelse SP-fractie heeft afgelopen maandag de verkeerssituatie in wijk In Goede Aarde nog eens duidelijk op de politieke agenda gezet. Uit contacten met buurtbewoners en de wijkenquête blijkt dat het verkeer in de wijk regelmatig grote irritaties en gevaarlijke situaties oplevert. De SP-fractie schreef er een brief over die afgelopen maandag in de commissievergadering werd besproken.

De SP-fractie toonde zich teleurgesteld over de beantwoording van het College op de brief die de SP over de verkeerssituatie heeft geschreven. Fractievoorzitter Eric van den Broek zei daar het volgende over:

'Medio vorig jaar hebben heeft onze partij al samen met bewoners van de Huygenstraat opgetrokken om de verkeerssituatie in hun straat op de politieke agenda te krijgen. Het ging toen vooral om de bewoners aan het gedeelte van de Huygenstraat dat oorspronkelijk als ontsluiting van de wijk bedoeld is, namelijk het gedeelte aan de kant van de walwoningen.

Daar wordt heel hard gereden en dat is een kinderrijke buurt. Toen werd er door het College al beloofd dat er een algemene bewonersavond over verkeer zou worden georganiseerd in de wijk. Met heel de wijk, omdat er vooral ook te hard door de Huygenstraat wordt gereden door bewoners die zelf in In Goede Aarde wonen. Daarnaast zou er nader onderzoek worden gedaan naar het verkeer, uiteindelijk resulterend in het NHTV/rapport dat bij de beantwoording van onze vragen is gevoegd.

Nu bijna twee jaar later is die bewonersbijeenkomst nog steeds niet gerealiseerd.'

Wijkwethouder Van Erp antwoordde dat het College altijd bereid is om met bewoners in gesprek te gaan. Hij gaf aan dat dit eerder ook al gebeurd is, waarbij vooral ook het verkeersgedrag van bewoners van In Goede Aarde zelf is besproken. Uit verkeersonderzoek blijkt dat met name ook hard gereden wordt door de bewoners zelf. De wethouder zegde toe de verkeersproblematiek mee te zullen nemen in het eerstvolgende wijkteamoverleg met het wijkorgaan van In Goede Aarde. De verkeersproblematiek komt bovendien op de aandachtspuntenlijst van de Commissie Ruimtelijke Zaken, waardoor de politiek ontwikkelingen continue zal volgen.

Beantwoording College van B&W In Goede Aarde.