SP wil betaalbare huurwoningen in Princenlant

28 juli 2008

SP wil betaalbare huurwoningen in Princenlant

Op het terrein van het vroegere zwembad Den Haagakker gaat projectontwikkelaar Hurks 82 huur- en 18 koopappartementen bouwen. Hierover hebben Woonstichting Sint Joseph en Hurks een akkoord bereikt. Sint Joseph koopt het complex en draagt zorg voor verkoop en verhuur. De SP pleit voor betaalbare huurwoningen.

De bouw van het grootste appartementencomplex in ontwikkelingsgebied Princenlant start in de zomer van volgend jaar. Met het plan voor huurwoningen (fase 3 van Princenlant) komen Hurks en Sint Joseph nadrukkelijk tegemoet aan de wens van de SP en de gemeenteraad om gevarieerd te bouwen en ook huurwoningen te realiseren.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek is blij dat het voorstel van zijn fractie, dat indertijd door de gemeenteraad overgenomen is, nu ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden: ‘Er is veel vraag naar betaalbare huurwoningen in Boxtel. De SP-fractie zal er bij Sint Joseph voor pleiten om de huren van deze woningen betaalbaar te maken, zodat ook de lagere inkomens aan hun trekken komen.’