SP Oirschot houdt buurtenquête in Gildewijk

27 augustus 2008

SP Oirschot houdt buurtenquête in Gildewijk

De SP-werkgroep Oirschot, die begeleid wordt door de afdeling Boxtel, heeft een enquête gehouden in de Oirschotse Gildewijk. Huis aan huis werden zo'n 80 formulieren opgehaald op 130 adressen (=60%). De bewoners reageerden enthousiast.

Ophalen enquetes oirschot

Enthousiaste reacties
De werkgroep wordt ondersteund door Willem van Meurs van de afdeling Boxtel en Wouter van der Staak van het SP-scholingsteam. Veel bewoners hadden het formulier al klaar liggen toen de SP'ers aan de deur kwamen.

Heel wat mensen reageerden enthousiast op het SP-initiatief. De Oirschotse SP-leden waren daardoor positief verrast. Contactpersoon van de werkgroep Sander Putmans: 'Veel bewoners vinden het een prima idee dat wij hun mening vragen over het woon- en leefklimaat in de wijk. Dat motiveert ons om door te gaan en te proberen om in Oirschot een SP-afdeling op te richten.'

Verder konden de bewoners cijfers geven aan de gemeente, het college van B&W, de gemeenteraad en het Woningbedrijf. In twee plaatselijke weekbladen werd aandacht besteed aan de buurtenquête. Een aantal bewoners heeft aangegeven dat zij op de hoogte gehouden willen worden van SP-activiteiten.

De werkgroep gaat de gegevens verwerken en zal daar een rapport van maken. Alle bewoners van de Gildewijk krijgen een folder met daarin de resultaten van de enquête.