Plan SP tegen Boxtelse overlast hondenpoep

22 september 2008

Plan SP tegen Boxtelse overlast hondenpoep

De Boxtelse SP-fractie heeft voorstellen gedaan om de hondenpoepoverlast in Boxtel aan te pakken. Hondenpoepoverlast komt naar aanleiding van de door de SP georganiseerde buurtenquêtes uit de bus als één van de grootste ergernissen van Boxtelaren.

De Boxtelse SP heeft voorstellen gedaan aan het College van B&W, om de overlast van hondenpoep aan te pakken. Fractievoorzitter Eric van den Broek zegt het volgende over dit initiatief: 'Uit onze buurtenquêtes blijkt dat overlast van hondenpoep behoort tot één van de grootste ergernissen van Boxtelaren. Dat de Gemeente de BOA's extra gaat inzetten om het bestaande hondenpoepbeleid te handhaven, vinden wij niet goed. De Gemeente zou om de tafel moeten met hondenbezitters, om te komen tot een structurele aanpak, die ook goed te handhaven is.'

De SP pleit in haar brief voor logische looproutes voor het uitlaten van honden, uitlaatplaatsen, renveldjes en een brede publiciteitscampagne die als taak heeft de mentaliteit van slecht willende hondenbezitters te verbeteren.

Brief aan College van B&W betreft hondenuitlaatbeleid.