SP organiseert debat Eindhoven Airport

8 september 2008

SP organiseert debat Eindhoven Airport

De provinciale statenfractie van de SP organiseert op maandag 15 september aanstaande een debat over de toekomst van Eindhoven Airport. Ook voor Boxtel is dit een belangrijk onderwerp, omdat de Boxtelse SP-fractie steeds meer vragen krijgt over het vliegverkeer dat over de wijken Oost en In Goede Aarde dendert.

Fractievoorzitter Eric van den Broek over het aanstaande debat: ‘Steeds vaker krijgen wij klachten en opmerkingen over het vliegverkeer over Boxtelse wijken. Vooral vanuit de wijken Oost en In Goede Aarde horen wij de geluiden over de toename van het vliegverkeer van en naar Eindhoven Airport. Het lijkt mij dat het provinciale belang hier het plaatselijke belang erg raakt.'

Het debat zal plaatsvinden op maandag 15 september, aanvang 19.30 uur, Grand Café De Stuyverij, Zandkasteel 170 in Eindhoven. Als sprekers zullen onder meer Paul Rüpp, gedeputeerde Noord-Brabant en Emiel Roemer, tweede kamerlid SP, aanwezig zijn.

Via het verspreiden van flyers zal de Boxtelse SP-afdeling deze week aandacht vragen voor de debatavond.

Eindhoven Airport Debat