Boxtelse SP-fractie neemt het op voor visueel gehandicapten

24 oktober 2008

Boxtelse SP-fractie neemt het op voor visueel gehandicapten

De SP gaat voorstellen doen, om de toegankelijkheid van de Boxtelse straat en Boxtelse instellingen te verbeteren voor blinden en slechtzienden.

De SP vindt het belangrijk dat minder valide mensen zich net zo gemakkelijk in Boxtel kunnen bewegen als niet gehandicapte mensen. Uit contacten met mensen en belangengroeperingen heeft de Boxtelse SP-fractie geconstateerd dat er zeker ook te weinig aandacht is voor visueel gehandicapten. Fractievoorzitter Eric van den Broek zegt daar het volgende over: 'Visueel gehandicapten zijn vaak niet de meest gehoorde groep. Zelfs Boxtelse zorginstellingen zijn te weinig toegankelijk, in de WMO is er meer mogelijk om het visueel gehandicapten makkelijker te maken en ook vanuit de gemeente is er te weinig nagedacht over de visuele beperkingen van mensen.'

De SP heeft contact gehad met het Netwerk voor Blinden en Slechtzienden en zal binnenkort voorstellen presenteren om mensen die slecht zien of blind zijn, meer kansen te geven om op een volwaardige manier deel te nemen aan de Boxtelse samenleving.