College met SP doet het goed

26 oktober 2008

College met SP doet het goed

In de huidige beleidsperiode van 2006 tot 2010, wordt onder Boxtelaren onderzocht hoe tegen het gemeentebestuur wordt gekeken. Dit onderzoek heet 'De staat van Boxtel' en de resultaten geven aan dat Boxtelaren in dit onderzoek positief zijn over de gemeente.

In de staat van Boxtel wordt geconcludeerd dat op verreweg de meeste onderwerpen de afgelopen jaren progressie is geboekt op de belangrijke prestatie-indicatoren, die de Boxtelse Gemeenteraad belangrijk vindt.

SP-fractievoorzitter zei daar in zijn algemene beschouwing in de commissie Bestuurlijke Zaken deze week het volgende over: 'In de gemeentebegroting zijn op elk programma-onderdeel 37 prestatie-indicatoren gepresenteerd, waar Boxtelaren hun mening over gegeven hebben. 70 procent van die prestatie-indicatoren kennen een stijgende lijn, 14 procent is gelijk gebleven en 16 procent is achteruit gegaan. Er blijft dus nog werk aan de winkel, maar dat College zet stappen voorwaarts.'

De SP pleitte in de beschouwing met name ook voor continue aandacht voor de communicatie met Boxtelaren. De SP gaf daarbij aan dat het belangrijk is dat ambtenaren de wijk in gaan en snel reageren op verzoeken van burgers.