Fractie SP wil schuldenproblemen in Boxtel voorkomen

23 oktober 2008

Fractie SP wil schuldenproblemen in Boxtel voorkomen

De SP heeft in de commissiebehandeling van de Gemeentebegroting, voorstellen gedaan om schulden te voorkomen. Tevens wil de SP-fractie het niet-gebruik van voorzieningen nog verder terugdringen.

De SP heeft er bij het gemeentebestuur op aangedrongen om vooral aandacht te besteden aan bewustwording in de laatste klassen van de lager school. Raadslid Nick Geerlings zei daar het volgende over: 'De organisatie voor budgetbegeleiding en hulp bij schulden, het Nibud, heeft uitstekende programma's die Boxtel zou kunnen gebruiken. Wij gaan er in de aankomende begrotingsbehandeling er via een motie op aandringen om daar gebruik van te maken.'

Het SP-raadslid stelde tevens voor dat Boxtel gebruik gaat maken van een Internet-programma, waarin Boxtelaren kunnen berekenen van welke plaatselijke en landelijke inkomensondersteunende maatregelen ze gebruik kunnen maken. De SP wil daarmee het niet-gebruik van voorzieningen terugdringen.

In de begrotingsbehandeling op 6 november aanstaande, zullen de SP-voorstellen in stemming worden gebracht.