Meldweek Postpersoneel van start

19 november 2008

Meldweek Postpersoneel van start

De SP heeft een meldweek voor mensen die werkzaam zijn in de post. Na het magere CAO-akkoord tussen enkele postbedrijven en vakbonden zal de Postwet binnenkort weer in de Tweede Kamer besproken worden, daarom wil de SP weten wat er leeft onder het postpersoneel. SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen: “De grootste vakbond en het grootste postbedrijf zijn niet akkoord met de CAO en we horen regelmatig klachten over verdwijnende banen en pesterijen op de werkvloer. Wij willen dus weten wat er precies aan de hand is, en van wie kan je dat beter horen dan van de werknemers zelf?”

Al eerder gaf Gesthuizen aan teleurgesteld te zijn dat de concurrentie op arbeidsvoorwaarden in de postsector nog enkele jaren blijft voortduren. Gesthuizen: “De CAO laat de nieuwe bedrijven maar liefst drie en een half jaar de tijd om 80 procent van hun mensen een arbeidsovereenkomst te geven. Het stukloon blijft voorlopig bestaan en het is dus maar zeer de vraag wat er nog over is van de arbeidsvoorwaarden als we eenmaal een paar jaar verder zijn.”

Dinsdag tot en met vrijdag kunnen werknemers tussen drie en vijf uur telefonisch contact opnemen met de SP om te vertellen wat zij van de CAO vinden, of zij ervaringen hebben met pesterijen en wat zij nu vinden dat de politiek moet doen. Ook kunnen ze via www.reddepostbode.nl de hele week hun verhaal doen.

De SP is vanaf dinsdag telefonisch te bereiken tussen 15u00 tot 17u00 via het telefoonnummer: 070-3185818

Meldpunt Red de Postbode
Overeenkomst postbedrijven en bonden mager