SP-fractie wil Lidl in Boxtel

2 maart 2009

SP-fractie wil Lidl in Boxtel

De Boxtelse SP-fractie heeft er bij het College van B&W op aangedrongen een Lidl te realiseren in Boxtel. In Boxtel is de roep om deze prijsvechter gestegen, nu de Gemeenteraad heeft besloten dat de komst van een Lidl in de Van Beekstraat als onwenselijk wordt geacht.

De SP roept het College in een brief op om toch de mogelijkheden te bekijken om een Lidl in Boxtel te realiseren. SP-fractievoorzitter Eric van den Broek noemt in het schrijven een aantal opties: 'De meest ideale plek zou natuurlijk de plaats op de Fellenoord zijn, waar Albert Hein zojuist haar tweede Boxtelse vestiging heeft geopend. Die plek wordt ook genoemd in een enquête die wij afgelopen zaterdag hebben afgenomen. Daarnaast zou het College moeten bekijken of het oude pand van de Edah aan de Van Hornstraat nog in beeld is en of er op de bedrijventerreinen Ladonk en Selissen mogelijkheden zijn.'

De SP enquêtteerde afgelopen zaterdag aan de ingang van de Plus aan de Van Beekstraat. 55% van de ondervraagden wilde graag een Lidl in Boxtel en 45% had daar geen behoefte aan. 70% van de ondervraagden vond bovendien dat de Van Beekstraat geen geschikte locatie is, maar dat Boxtel elders naar een vestigingslocatie moet kijken waar wel ruimte is.

Brief aan College van B&W betreft mogelijkheden Lidl.