SP trekt samen met andere fracties bij college aan de bel voor speelvoorzieningen en verkeersmaatregelen

19 maart 2009

Bewoners uit de Lierenbout in Boxtel-Oost maken zich al geruime tijd zorgen over hun spelende kinderen. Ze hameren bij de Gemeente al een paar jaar tevergeefs op verkeersremmende maatregelen en veilige speelvoorzieningen. De bewoners hebben uiteindelijk diverse politieke partijen benaderd, om hun belang op de politieke agenda te krijgen. De SP-fractie heeft nu samen met de fracties van PvdA/Groenlinks en Boxtels Belang een brief geschreven aan het College van B&W.

In de brief stellen de fractievoorzitters van de drie partijen vragen over de wijze waarop het College eerdere verzoeken vanuit bewoners heeft behandeld. Zo organiseerde bewoners eerder al een handtekeningenactie waar nauwelijks op gereageerd is.

Daarnaast vragen de drie partijen zich af of er afdoende maatregelen te treffen zijn in de Lierenbout. SP-fractievoorzitter Eric van den Broek daarover: 'Je zou de Lierenbout bijvoorbeeld als woonerf kunnen bestemmen. Volgens mij is het dan uitstekend geschikt om een aantal speelvoorzieningen daar in te integreren. Wij hopen dat het College snel reageert op onze vragen en suggesties, zodat bewoners ook snel duidelijkheid hebben.'

Brief met vragen aan College van B&W over de Lierenbout.