Boxtel met een aantrekkelijk buitengebied

25 april 2009

Boxtel met een aantrekkelijk buitengebied

In de raadsvergadering is deze week gesproken over de aantrekkelijkheid van het buitengebied. Het Boxtelse beleid is er op gericht om cultuur-historische waarden te behouden, de economie en toerisme en de recreatie te behouden en de kansen voor agrariërs te verbreden. Dat is uit het hart van de SP gegrepen.

In het debat werd door sommige oppositiepartijen aangegeven dat het Boxtelse beleid een te groot groen karakter heeft.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek gaf in het debat aan het daar niet mee eens te zijn: 'Dit is juist een heel sociaal college. Het sociaal beleid staat niet ter discussie, de WMO is ruimhartig ingevoerd en het groene beleid leidt tot een grote leefbaarheid en gezonder beleid.'

De SP kon dan ook instemmen met het voorstel van het college over het buitengebied. Een motie over tegenvoorstellen vanuit de politieke partij Balans zijn met unanieme meerderheid (m.u.v. Balans) verworpen.