Kinderen Elzengaard willen trapveldje terug

25 juni 2009

Kinderen Elzengaard willen trapveldje terug

Enige tijd geleden haalde de Gemeente de doelpalen op het trapveldje aan de Elzengaard in Boxtel-Oost weg. Tientallen kinderen uit de Elzengaard en de rest van de gaardenbuurt in Oost, maakten dagelijks gebruik van het trapveldje. De kinderen pikken het verdwijnen van het trapveldje niet en zij haalden samen met ouders inmiddels 92 handtekeningen op. De Boxtelse SP-fractie heeft bij het College van B&W aan de bel getrokken om met alle bewoners in gesprek te gaan en het speelveldje te herplaatsen.

Zonder overleg met buurtbewoners werden enige tijd geleden de doelpalen van het trapveldje verwijderd. Dit naar aanleiding van een aantal klachten, zo stelt de Gemeente Boxtel. Het overgrote deel van de bewoners van de Elzengaard en omgeving zijn echter niet bij dit besluit betrokken en zijn het niet eens met de Gemeente. 'Bewoners zijn daar zeer boos over', aldus SP-fractievoorzitter Eric van den Broek. 'Natuurlijk moet elke klacht heel erg serieus genomen worden, geen misverstand daarover. Maar in dit geval was het toch echt beter geweest om eerst met alle bewoners overleg te hebben.'

De SP heeft bij het College van B&W aan de bel getrokken om direct met alle bewoners in gesprek te gaan. Eric van den Broek daarover: 'Bewoners zijn best bereid om mee te denken om eventuele overlast tegen te gaan. Zo opperen verschillende bewoners het doortrekken van de heg om het veldje heen, zodat ballen minder snel in de tuinen van omwonenden komen. Daarnaast zou je kunnen denken aan doeltjes in een staalconstructie, waar de bal niet doorheen kan vliegen.'

De SP vraagt aan het College ook om een standaardprocedure om dit soort problemen in buurten en wijken naar de toekomst toe te voorkomen. De Gemeente heeft inmiddels een informatie-avond met bewoners belegd, waarin de kwestie besproken zal worden.

Brief aan College van B&W met vragen over trapveldje Elzengaard.