SP-fractie pleit voor snelle actie richting bewoners Stationsbuurt

9 september 2009

SP-fractie pleit voor snelle actie richting bewoners Stationsbuurt

Gisteren is in de commissie Ruimtelijke Zaken kort gediscussieerd over de verkeers- en parkeerproblemen in de Stationsbuurt. Eerder deze week schreef de SP-fractie al een brandbrief naar de Gemeente, om het College van B&W tot snelle actie te manen.

Naar aanleiding van de aandachtspuntenlijst en de brieven van de SP, reageerde diverse fracties in de commissie. SP-fractievoorzitter Eric van den Broek vroeg wethouder Van Erp om bewoners in ieder geval al te informeren over de stand van zaken: 'Kunt u toezeggen om nog deze maand een bewonersbijeenkomst te organiseren. Deze zou eigenlijk al in augustus plaatsvinden. Bewoners wachten nu al twee jaar op een oplossing van de parkeer- en verkeersproblemen. Met Q-park zit u in een patstelling voor wat betreft het gebruik van het parkeerterrein bij het station, dus niets hoeft snelle actie richting bewoners in de weg te staan.'

De SP voert al een tijdje actie met bewoners, naar aanleiding van de resultaten van een door de SP georganiseerde buurtenquête. Uit die enquête bleek dat bewoners al geruime tijd teleurgesteld zijn over het overleg dat zij met de Gemeente hebben over het tekort aan parkeerplaatsen en het doorgaand verkeer in hun buurt.

SP vraagt om snelle oplossingen voor de stationsbuurt.