SP wil kwaliteitsimpuls centrum Boxtel

25 november 2009

SP wil kwaliteitsimpuls centrum Boxtel

De Boxtelse SP-fractie heeft gisteren in de Gemeenteraadsvergadering gepleit voor een kwaliteitsimpuls in het centrum van Boxtel. Gesproken werd onder meer over de Stationsstraat als aanlooproute naar het centrum vanuit het station.

De SP gaf aan dat het idee om de Stationsstraat op te waarderen uit haar hart gegrepen is, maar dat die kwaliteitsimpuls dan doorgetrokken moet worden naar het hele centrum.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek verwoordde het als volgt: 'Prima idee om in de Stationsstraat meer aandacht te besteden aan de kwaliteit van de omgeving, maar laten we dat dan meteen door trekken naar de rest van het centrum. Eerder hebben wij al de aandacht gevestigd op de verrommeling in het centrum, de onduidelijke en niet logische loop- en fietsroutes, de uitstallingen, fietsen in de straat en ga zo maar door. Dat dient een aandachtspunt in het hele centrum te zijn.'

De discussie werd gevoerd in het kader van de economische visie die gisteren unaniem in de Gemeenteraad is aangenomen.