SP wil meer toerisme in Boxtel

25 november 2009

SP wil meer toerisme in Boxtel

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek heeft gisteren in de Boxtelse Gemeenteraad gepleit voor meer aandacht voor verblijfsrecreatie in Boxtel. De SP vroeg daarmee meer aandacht voor overnachtingsmogelijkheden, zoals een hotel, kleine campings, pension(s), een jeugdherberg en andere overnachtingsmogelijkheden in Boxtel.

Aan de orde was de besluitvorming over de economische visie van de Gemeente Boxtel. De SP herhaalde in de vergadering haar eerdere pleidooi voor een hotel in Boxtel, maar benadrukte dat er veel meer verblijfsmogelijkheden in Boxtel moeten zijn.

Eric van den Broek zei daar het volgende over: 'Wij vinden dat er meer aandacht mag uitgaan naar de verblijfsrecreatie. Nu wordt die discussie vaak beperkt tot de eventuele komst van een hotel, een idee dat wij zelf hebben gelanceerd, maar daar zou het niet bij moeten blijven. Boxtel zou diverse andere mogelijkheden moeten bieden om hier te verblijven. Je kunt nog zoveel leuke initiatieven in de aanbieding hebben, als mensen dan toch in Den Bosch of Eindhoven moeten overnachten, dan stimuleert dat de economie ook niet echt. Te denken valt wat ons betreft aan kleinschalige campings, een jeugdherberg, een pension, slapen op een boerderij e.d.

Met de opmerkingen van de SP werd de economische visie unaniem aangenomen.