Communicatiefouten overschrijding krediet Schijndelseweg

18 december 2009

Communicatiefouten overschrijding krediet Schijndelseweg

De afgelopen maand is er discussie ontstaan over de kosten van de reconstructie van de Schijndelseweg. De verwarring is ontstaan naar aanleiding van rapportage van de financiële resultaten van het project, waarbij in eerste aanzet de kosten veel te hoog bleken.

De uiteindelijke kosten bleken echter niet zoveel af te wijken van de kosten die voor het project begroot waren. De communicatie rondom dit project en toekomstige andere projecten, kan volgens de SP echter veel beter.

SP-fractievoorzitter Eric van den Broek zei er het volgende over: 'Er zijn duidelijk communicatiefouten gemaakt. Consequentie is dat diverse raadsfracties naar voren brengen dat er informatie is achtergehouden of er een mistgordijn is opgetrokken. Dat moeten we toch proberen te vermijden naar de toekomst. De bestuursrapportages moeten duidelijker worden.'

De SP'er gaf aan ook zorgen te hebben over de landelijke bezuinigingen, die er aan zitten te komen. Van den Broek: 'Er zijn met name op sociaal gebied a-sociale bezuigingen aanstaande. Onze inzet daarbij zal zijn om zo ruimhartig mogelijk om te gaan met kwetsbare groepen en het in stand houden van het huidige sociale beleid.'

Uiteindelijk is de bestuursrapportage door alle partijen aangenomen, waarbij sommige partijen via een stemverklaring een aantal kanttekeningen lieten horen.